Spot „Głos rozsądku” od kuchni – zobacz, jak powstawał film promujący kampanię „Bezpieczny Przejazd”
Spot „Głos rozsądku” to jeden z elementów kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”, którego celem jest przypominanie o przestrzeganiu najważniejszych zasad bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. „Posłuchaj głosu rozsądku, nie ryzykuj, przekraczając tory kolejowe!” – to przesłanie może ocalić zdrowie i życie dziesiątek osób. Głos rozsądku Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa, przypominający o właściwym zachowaniu, wpływa na nasze decyzje.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Tworzenie filmu wymaga nie tylko kreatywności, lecz także należytej dbałości o bezpieczeństwo – zwłaszcza, gdy przygotowuje się materiał mu poświęcony. Miejscem realizacji plenerowej części spotu „Głos rozsądku” był teren kolejowy, dlatego członkowie ekipy filmowej, zgodnie z przepisami, mieli na sobie kamizelki odblaskowe. Natomiast w studiu filmowym, zgodnie z ówczesnymi wymogami sanitarnymi, wszyscy nosili maseczki, aby chronić siebie i innych.
Ku przestrodze!
Przed filmowcami postawiono trudne i odpowiedzialne zadanie – przemówienie do rozsądku szerokiemu gronu odbiorców, to ogromne wyzwanie. Przygotowania do zdjęć rozpoczęły się jeszcze przed świtem. Pierwsze ujęcia prezentowały wrak samochodu, który został odpowiednio przygotowany, by wyglądał jak po uderzeniu przez lokomotywę. Spot przedstawia skutek zignorowania przez kierowcę auta, migającego sygnalizatora i wtargnięcia na tory. Kolejne ujęcia obrazowały konsekwencje innych, niebezpiecznych zachowań uczestników ruchu, tj.: wjeżdżanie na rowerze na przejazd kolejowo-drogowy, gdy opadają rogatki i przechodzenie przez tory w miejscach do tego nieprzeznaczonych tzw. dzikich przejściach.
O bezpieczeństwie przypomnieli Ambasadorzy
W filmie o kampanii „Bezpieczny Przejazd” nie mogła zabraknąć Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa. W studiu zostały nagrane ujęcia z twarzami akcji, a ich głos – głos rozsądku – zabrzmiał naprawdę donośnie. Dzięki sprawnej organizacji pracy, dbałości o bezpieczeństwo i zaangażowaniu całej ekipy udało się stworzyć wartościowy i poruszający obraz. Ma on skłaniać do refleksji i wpływać na nasze zachowanie. Wierzymy, że dzięki temu na przejazdach kolejowo-drogowych będzie bezpieczniej, a ludzie przestaną korzystać z „dzikich przejść”.
Making of spotu „Głos rozsądku”
Spot właściwy kampanii
fot. Damian Klimek