Statystyki wypadków – grudzień 2023
Ponadto w ostatnim miesiącu 2023 roku miało miejsce 25 wypadków z udziałem pieszych w miejscach niedozwolonych. W ich wyniku zginęło 20 osób, 2 zostały ciężko ranne.
W 2023 roku na przejazdach wydarzyło się 177 wypadków i kolizji (o 12 więcej niż w zeszłym roku), 40 osób zginęło (o 1 mniej niż w zeszłym roku), 21 zostało ciężko rannych (o 1 więcej niż w zeszłym roku).
Przerwy/ograniczenia w ruchu pociągów w związku z wypadkami i kolizjami wyniosły w grudniu ponad 36 godzin.
Przedstawione dane mogą ulec zmianie ze względu na niezakończone dochodzenia oraz trudności w uzyskaniu informacji od odpowiednich organów (pogotowie, prokuratura) i związanych z ochroną danych osobowych.
BEZPIECZNY PRZEJAZD 2023 W LICZBACH:
Ogólnopolskie działania informacyjne i edukacyjne:
- 1 841 prelekcji edukacyjnych (w tym 741 w ramach projektu „Październik Miesiącem Edukacji”)
- 70 621 wyedukowanych dzieci (w tym 36 439 w ramach projektu „Październik Miesiącem Edukacji”)
- 11 warsztatów dla instruktorów ośrodków szkolenia kierowców
- 1 warsztat dla egzaminatorów WORD
- 1 513 akcji informująco-promocyjnych na przejazdach (z czego 796 w ramach projektu „Bezpieczny piątek”)
- 73 108 odbiorców akcji informująco-promocyjnych na przejazdach (z czego 53 565 w ramach projektu „Bezpieczny piątek”)
- 374 687 rozdystrybuowanych materiałów informacyjno-edukacyjnych
- 720 usterek zgłoszonych przy pomocy formularza „Zgłoś usterkę”
- „Przeżyj to sam!” – pierwsze w Polsce, transmitowane online, wydarzenie symulacji zderzenia lokomotywy z samochodem
- 191 imprez plenerowych
Ogólnopolska kampania medialna:
- 1 ogólnopolska kampania telewizyjna i radiowa
- 6 ogólnopolskich kampanii prasowych
- 1 ogólnopolska kampaniabillboardowa
- 1 lokowanie kampanii w programie śniadaniowym „Pytanie na Śniadanie”
- 1 lokowanie kampanii w programie telewizyjnym „Galileo”
- bohaterowie serialu „Klan” Ambasadorami Bezpieczeństwa – lokowanie kampanii w serialu
- 2 influencerzy (Marcin „Borkoś” Borkowski, strażak Paweł Redzik) dołączyli do grona Ambasadorów Bezpieczeństwa
- ponad 6,7 mln wyświetleń spotu kampanii na VOD
- ponad 33,5 mln wyświetleń spotu kampanii na YouTube
- ponad 7 mln osób obejrzało spot kampanii w kinach
- ponad 2,4 mln wyświetleń materiałów kampanii w mediach społecznościowych
- ponad 1,3 mlnodbiorców postów w mediach społecznościowych