Statystyki wypadków – grudzień 2023

10 wypadków i kolizji, 3 osoby zabite to bilans zdarzeń do jakich doszło w grudniu br. z udziałem pojazdów i pieszych na przejazdach oraz przejściach kolejowo-drogowych kat. A-E.

Ikony wykresu kołowego i słupkowego i napis statystyki

Ponadto w ostatnim miesiącu 2023 roku miało miejsce 25 wypadków z udziałem pieszych w miejscach niedozwolonych. W ich wyniku zginęło 20 osób, 2 zostały ciężko ranne.

W 2023 roku na przejazdach wydarzyło się 177 wypadków i kolizji (o 12 więcej niż w zeszłym roku), 40 osób zginęło (o 1 mniej niż w zeszłym roku), 21 zostało ciężko rannych (o 1 więcej niż w zeszłym roku).

Przerwy/ograniczenia w ruchu pociągów w związku z wypadkami i kolizjami wyniosły w grudniu  ponad 36 godzin.

Przedstawione dane mogą ulec zmianie ze względu na niezakończone dochodzenia oraz trudności w uzyskaniu informacji od odpowiednich organów (pogotowie, prokuratura) i związanych z ochroną danych osobowych.


BEZPIECZNY PRZEJAZD 2023 W LICZBACH:

 

Ogólnopolskie działania informacyjne i edukacyjne:

  • 1 841 prelekcji edukacyjnych (w tym 741 w ramach projektu „Październik Miesiącem Edukacji”)
  • 70 621 wyedukowanych dzieci (w tym 36 439 w ramach projektu „Październik Miesiącem Edukacji”)
  • 11 warsztatów dla instruktorów ośrodków szkolenia kierowców
  • 1 warsztat dla egzaminatorów WORD
  • 1 513 akcji informująco-promocyjnych na przejazdach (z czego 796 w ramach projektu „Bezpieczny piątek”)
  • 73 108 odbiorców akcji informująco-promocyjnych na przejazdach (z czego 53 565 w ramach projektu „Bezpieczny piątek”)
  • 374 687 rozdystrybuowanych materiałów informacyjno-edukacyjnych
  • 720 usterek zgłoszonych przy pomocy formularza „Zgłoś usterkę”
  • „Przeżyj to sam!” – pierwsze w Polsce, transmitowane online, wydarzenie symulacji zderzenia lokomotywy z samochodem
  • 191 imprez plenerowych

 

Ogólnopolska kampania medialna:

  • 1 ogólnopolska kampania telewizyjna i radiowa
  • 6 ogólnopolskich kampanii prasowych
  • 1 ogólnopolska kampaniabillboardowa
  • 1 lokowanie kampanii w programie śniadaniowym „Pytanie na Śniadanie”
  • 1 lokowanie kampanii w programie telewizyjnym „Galileo”
  • bohaterowie serialu „Klan” Ambasadorami Bezpieczeństwa – lokowanie kampanii w serialu
  • 2 influencerzy (Marcin „Borkoś” Borkowski, strażak Paweł Redzik) dołączyli do grona Ambasadorów Bezpieczeństwa
  • ponad 6,7 mln wyświetleń spotu kampanii na VOD
  • ponad 33,5  mln wyświetleń spotu kampanii na YouTube
  • ponad 7 mln osób obejrzało spot kampanii w kinach
  • ponad 2,4 mln wyświetleń materiałów kampanii w mediach społecznościowych
  • ponad 1,3 mlnodbiorców postów w mediach społecznościowych