Statystyki wypadków – listopad 2020

10 wypadków i kolizji, 4 osoby zabite, 1 ciężko ranna to bilans zdarzeń do jakich doszło w listopadzie z udziałem pojazdów i pieszych na przejazdach oraz przejściach kolejowo-drogowych kat. A-E.

Wrak samochodu uderzony przez lokomotywę

Ponadto w jedenastym miesiącu 2020 roku miało miejsce 20 wypadków z udziałem pieszych w miejscach niedozwolonych. W ich wyniku zginęło 14 osób, a 3 zostały ciężko ranne.

Analogicznie w pierwszych jedenastu miesiącach 2019 roku wydarzyło się 169 wypadków i kolizji (o 23 więcej niż w tym roku), zginęły 54 osoby (o 18 więcej niż w tym roku), ciężko rannych zostało 18 osób (o 6 mniej niż w bieżącym roku).

Przerwy/ograniczenia w ruchu pociągów w związku z wypadkami i kolizjami wyniosły w listopadzie ponad 27 godzin.

W listopadzie skorzystano 369 razy z Żółtej Naklejki PLK, dzięki czemu udało uniknąć się potencjalnie niebezpiecznym zdarzeniom. Od początku roku takich zgłoszeń było 5307.

Przedstawione dane mogą ulec zmianie ze względu na niezakończone dochodzenia oraz trudności w uzyskaniu informacji od odpowiednich organów (pogotowie, prokuratura) i związanych z ochroną danych osobowych.


Bezpieczny przejazd w liczbach (2020):

  • 571 prelekcji edukacyjnych na temat bezpieczeństwa kolejowego (w tym 363 w ramach projektu „Październik miesiącem edukacji”)
  • 18 625 wyedukowanych dzieci (w tym 10 095 w ramach projektu „Październik miesiącem edukacji”)
  • 865 akcje ulotkowe i prewencyjne na przejazdach/przejściach (w tym 570 w ramach „Bezpiecznego piątku”)
    • wystawiono 533 mandaty (w tym 132 – Bezpieczny piątek)
    • wręczono 872 upomnienia (w tym 517 – Bezpieczny piątek)
    • przeprowadzono 1 471 kontroli trzeźwości (w tym 368 – Bezpieczny piątek)
  • 71 250 uczestników ruchu zetknęło się z naszymi akcjami ulotkowymi i prewencyjnymi (w tym 53 054 – Bezpieczny piątek)
  • 215 zgłoszonych usterek przy pomocy formularza „Zgłoś usterkę”
  • 12 artykułów w prasie regionalnej
  • udział w II Kongresie Rozwoju Kolei
  • 79 innych eventów promocyjnych
  • ponad 4 000 materiałów edukacyjnych rozdystrybuowanych na oddziałach dziecięcych szpitali
  • ponad 14 000 000 wyświetleń spotu kampanijnego na Youtube
  • 146 000 wyświetleń filmu wykonanego we współpracy z youtuberką EMCE