Statystyki wypadków – podsumowanie 2022

Ikony wykresu kołowego i słupkowego i napis statystyki

24 wypadki i kolizje, 6 osób zabitych, 4 ciężko ranne to bilans zdarzeń do jakich doszło w grudniu br. z udziałem pojazdów i pieszych na przejazdach oraz przejściach kolejowo-drogowych kat. A-E.

Ponadto w ostatnim miesiącu 2022 roku miało miejsce 27 wypadków z udziałem pieszych w miejscach niedozwolonych. W ich wyniku zginęło 19 osób, a 4 zostały ciężko ranne.

W 2022 roku na przejazdach wydarzyły się 172 wypadki i kolizje (o 22 mniej niż w zeszłym roku), 43 osoby zginęły (tyle samo co w zeszłym roku), 20 zostało ciężko rannych (o 4 więcej niż w zeszłym roku).

Przerwy/ograniczenia w ruchu pociągów w związku z wypadkami i kolizjami wyniosły w grudniu ponad 72 godziny.

Przedstawione dane mogą ulec zmianie ze względu na niezakończone dochodzenia oraz trudności w uzyskaniu informacji od odpowiednich organów (pogotowie, prokuratura) i związanych z ochroną danych osobowych.


BEZPIECZNY PRZEJAZD 2022 W LICZBACH:

Ogólnopolskie działania informacyjne i edukacyjne:

  • 1 699 prelekcji edukacyjnych (w tym 651 w ramach projektu „Październik Miesiącem Edukacji”)
  • 66 697 wyedukowanych dzieci (w tym 30 507 w ramach projektu „Październik Miesiącem Edukacji”)
  • 11 warsztatów dla instruktorów ośrodków szkolenia kierowców i WORD
  • 8 warsztatów dla instruktorów Państwowej Straży Pożarnej i Policji
  • 1 306 akcji informująco-promocyjnych na przejazdach (z czego 682 w ramach projektu „Bezpieczny piątek”)
  • 79 726 odbiorców akcji informująco-promocyjnych na przejazdach (z czego 52941 w ramach projektu „Bezpieczny piątek”)
  • 354 191 rozdystrybuowanych materiałów informacyjno-edukacyjnych
  • 639 usterek zgłoszonych przy pomocy formularza „Zgłoś usterkę”
  • „Przeżyj to sam!” – pierwsze w Polsce, transmitowane online, wydarzenie symulacji zderzenia lokomotywy z samochodem
  • 81 imprez plenerowych

Ogólnopolska kampania medialna:

  • 2 ogólnopolskie kampanie telewizyjne, radiowe i prasowe
  • ogólnopolska kampania billboardowa
  • 2 lokowania kampanii w programie śniadaniowym
  • „Ojciec Mateusz” Ambasadorem Bezpieczeństwa – lokowanie kampanii w serialu
  • 2 influencerzy (Waksy, Rafał Sonik) dołączyli do grona Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa
  • 5,5 mln wyświetleń spotu kampanii na VOD
  • ponad 7,5 mln wyświetleń spotu kampanii na YouTube
  • kampania Google Display Network: 70 tys. przekierowań na stronę www
  • kampania mailingowa: 166 tys. przekierowań na stronę www
  • ponad 3,2 mln osób obejrzało spot kampanii w kinach
  • ponad 4,2 mln wyświetleń materiałów kampanii w mediach społecznościowych
  • ponad 927 tys. odbiorców postów w mediach społecznościowych