Żółta Naklejka PLK zwycięzcą w konkursie PR Wings 2021

Kampania społeczna „Bezpieczny Przejazd” została nagrodzona w konkursie PR Wings promującym innowacyjne, kreatywne i etyczne podejście do komunikacji i public relations. Projekt #ŻółtaNaklejkaPLK – pierwsza naklejka, która ratuje ludzkie życie, zwyciężył w kategorii „CSR – Największy wpływ społeczny”.

Zdjęcie pokazujące nagrodę PR Wings

Już po raz kolejny w tym roku kampania społeczna „Bezpieczny Przejazd” zbiera laury! Do nagród SABRE Awards 2021 i Bronze Stevie® Award 2021 dołącza kolejna – PR Wings 2021. W konkursie doceniono pozytywny wpływ na bezpieczeństwo Polaków projektu #ŻółtaNaklejkaPLK – pierwsza naklejka, która ratuje ludzkie życie, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i agencję Partner of Promotion. Jego celem jest zmniejszenie liczby niebezpiecznych zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych i zminimalizowanie ich tragicznych konsekwencji.

Od 2018 roku polskie przejazdy kolejowo-drogowe zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są oznakowane Żółtymi Naklejkami. Znajdują się one od wewnętrznej strony krzyży św. Andrzeja lub na napędach rogatek i posiadają trzy istotne informacje: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego składający się z 9 cyfr, numer alarmowy 112 i numer awaryjny. W sytuacji kryzysowej na przejeździe kolejowo-drogowym to właśnie te informacje umożliwiają sprawne zawiadomienie służb i ich szybką reakcję, która w wielu przypadkach pozwala zapobiec tragedii. Tylko w tym roku operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali ponad 4 800 zgłoszeń z wykorzystaniem #ŻółtaNaklejkaPLK dotyczących potencjalnych zagrożeń na przejazdach i terenach kolejowych. W 108 przypadkach dzięki specjalnemu szybkiemu połączeniu wstrzymano ruch pociągów na linii kolejowej i wezwano pomoc, a w 314 – ograniczono prędkość jazdy pociągów, żeby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i korzystającym z przejazdów.

Organizatorem konkursu PR Wings jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), które stawia sobie za cel promowanie profesjonalnych i etycznych praktyk w zakresie public relations i komunikacji. W jury konkursu zasiada 25 ekspertów z branży PR i komunikacji marketingowej – przedstawicieli środowiska naukowego, organizacji biznesowych, agencji PR i strony klienckiej.