„Bezpieczny przejazd” – ponad 56 mln wyświetleń materiałów edukacyjnych stworzonych z influencerami
![Cyber Marian w trakcie realizacji filmu „O jeden przejazd za daleko”](/fileadmin/_processed_/b/2/csm_cyber_marian_6d3357e575.jpg)
„O jeden przejazd za daleko”
Pierwszym youtuberem, który przyłączył się do „Bezpiecznego przejazdu” był Cyber Marian, realizujący film „O jeden przejazd za daleko”. Materiał w dobitny sposób ukazuje, w jaki sposób pośpiech, brawura, brak rozsądku i ryzyko mogą doprowadzić do nieszczęścia. Do dzisiaj film ten uzyskał ponad 44 mln wyświetleń, a making of – 10,5 mln.
![truckerka Iwona Blecharczyk prowadząca kanał Trucking Girl](/fileadmin/_processed_/e/6/csm_bp_trucking_girl_c5fea88226.jpg)
„Trucking Girl – Bezpieczny przejazd”
Kolejny głos rozsądku dołożyła popularna truckerka Iwona Blecharczyk prowadząca kanał Trucking Girl. Jej apel trafia głównie do kierowców pojazdów ciężarowych.
![twórca kanału MaturaToBzdura.TV](/fileadmin/_processed_/e/c/csm_maturatobzdura.tv_53e8d06c0e.jpg)
„Jak maksymalnie długa może być droga hamowania pociągu?”
Do przesłania o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych przyłączyli się również twórcy kanału MaturaToBzdura.TV, weryfikując wiedzę młodych ludzi i w materiale na temat przepisów ruchu drogowego.
![twórcy kanału Emce2](/fileadmin/_processed_/1/8/csm_emce2_0b22e37c7f.jpg)
„Co robić, gdy utkniesz na torach?!”
Jak zachować się w sytuacji awaryjnej, gdy nasz samochód stanie na środku przejazdu? Z jakimi siłami mamy do czynienia przy zderzeniu z pociągiem i do czego możemy to przyrównać? Wiosną 2020 roku grono Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa powiększyło się o prowadzących kanał „Emce2”.W sposób zrozumiały dla wszystkich starają się wyjaśniać i opisywać zasady i prawa rządzące otaczającą nas rzeczywistością.
![Michał „Michu” Jesionowski z popularnego kanału „Miłośnicy 4 kółek” apelujący o rozsądek podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych](/fileadmin/_processed_/1/f/csm_m4k_1_f82a40d11c.jpg)
„Trochę za późno...?”
Kolejny, mocny głos rozsądku dołożył Michał „Michu” Jesionowski z popularnego kanału „Miłośnicy 4 kółek”. Na swoim kanale, zrzeszającym ponad 1,3 mln fanów motoryzacji, Ambasador Bezpieczeństwa apeluje o rozsądek podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych, wyjaśnia czym jest #ŻółtaNaklejkaPLK i jak z niej skorzystać. Jego apel: „Nie bądź częścią statystyk, włącz szlaban na ryzyko!” dotarł już do ponad 160 tyś. odbiorców.
![Amelka, Hania i ich mama z kanału Zabawkowicz przy przejeździe kolejowym](/fileadmin/_processed_/5/f/csm_zabawkowicz_a37c00e69c.jpg)
„Czy Amelka zda egzamin na kartę rowerową?”
W pierwszy wakacyjny weekend do grona Ambasadorek Bezpieczeństwa kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” dołączyły Amelka, Hania i ich mama z kanału Zabawkowicz, skierowanego do najmłodszych i ich rodziców. W odcinku poświęconym bezpieczeństwu na przejazdach kolejowo-drogowych dziewczynki ostrzegają przed skutkami ignorowania przepisów ruchu drogowego podczas wycieczek rowerowych. Pokazują, na co należy zwrócić uwagę, przekraczając tory kolejowe nie tylko rowerem. Przestrzegają też przed przekraczaniem torów w miejscach tzw. „dzikich przejść”. W ciągu 4 dni od publikacji materiał wideo osiągnął blisko 180 tys. wyświetleń.
O zasadności i korzyściach płynących ze współpracy z influencerami w ramach kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” w promowaniu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych świadczą tysiące pozytywnych komentarzy – m.in.:
- „10 minut (materiału wideo przyp. red.), a nauczyłem się więcej niż w szkole przez parę lat”
- „Świetna współpraca, Emce! Gratulacje dla PLK za nawiązanie jej z najbardziej kompetentną do tego osobą na YT. :) Jestem maszynistą i bardzo się cieszę, że powstają takie materiały.”
- „Super odcinek. Dowiedziałem się czegoś nowego, a mianowicie tego że na rogatkach są te numery przejazdów (ŻółtaNaklejkaPLK przyp. red.)”
- „To powinien być obowiązkowy film dla każdego, poruszającego się po drogach publicznych! Super.”
- „Taki film jest potrzebny... Więcej filmów takiego formatu... Odwaliliście kawał dobrej roboty. To nie prędkość zabija... To głupota...”
- „Nie wiedziałem o takich naklejkach (ŻółtaNaklejkaPLK przyp. red.). Szczerze mówiąc to te 8 minut wniosło coś do mojego życia, YouTube bawi i uczy.”
Kampania społeczna „Bezpieczny przejazd” prowadzona jest od 16 lat. Tysiące akcji informacyjnych na przejazdach oraz prelekcji edukacyjnych przeprowadzonych w szkołach i przedszkolach, setki tysięcy wyedukowanych dzieci, setki eventów i symulacji zderzeń pociągu z samochodem, stałe i cykliczne kampanie medialne, warsztaty dla ośrodków szkolenia kierowców – to tylko niektóre działania mające na celu zasad bezpieczeństwa na terenach kolejowych.