„Bezpieczny przejazd” – ponad 56 mln wyświetleń materiałów edukacyjnych stworzonych z influencerami

Organizator kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – od 5 lat promuje ideę bezpieczeństwa w mediach społecznościowych. Zaowocowało to współpracą z najpopularniejszymi polskimi twórcami, którzy zostali Ambasadorkami i Ambasadorami Bezpieczeństwa, apelując w swoich filmach o słuchanie głosu rozsądku. Wśród dotychczasowych wymienić można m.in.: Cyber Mariana, Iwonę Blecharczyk – Trucking Girl, MaturaToBzdura.TV, Emce2 czy Miłośników 4 Kółek. Dzięki materiałom na temat bezpieczeństwa, przygotowanym przez zespół kampanii we współpracy z internetowymi vlogerami, osiągnięto rekordową liczbę ponad 56 mln wyświetleń.

Cyber Marian w trakcie realizacji filmu „O jeden przejazd za daleko”

„O jeden przejazd za daleko”

Pierwszym youtuberem, który przyłączył się do „Bezpiecznego przejazdu” był Cyber Marian, realizujący film „O jeden przejazd za daleko”. Materiał w dobitny sposób ukazuje, w jaki sposób pośpiech, brawura, brak rozsądku i ryzyko mogą doprowadzić do nieszczęścia. Do dzisiaj film ten uzyskał ponad 44 mln wyświetleń, a making of – 10,5 mln.

„Trucking Girl – Bezpieczny przejazd”

Kolejny głos rozsądku dołożyła popularna truckerka Iwona Blecharczyk prowadząca kanał Trucking Girl. Jej apel trafia głównie do kierowców pojazdów ciężarowych.

„Jak maksymalnie długa może być droga hamowania pociągu?”

Do przesłania o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych przyłączyli się również twórcy kanału MaturaToBzdura.TV, weryfikując wiedzę młodych ludzi i w materiale na temat przepisów ruchu drogowego.

„Co robić, gdy utkniesz na torach?!”

Jak zachować się w sytuacji awaryjnej, gdy nasz samochód stanie na środku przejazdu? Z jakimi siłami mamy do czynienia przy zderzeniu z pociągiem i do czego możemy to przyrównać? Wiosną 2020 roku grono Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa powiększyło się o prowadzących kanał „Emce2”.W sposób zrozumiały dla wszystkich starają się wyjaśniać i opisywać zasady i prawa rządzące otaczającą nas rzeczywistością.

„Trochę za późno...?”

Kolejny, mocny głos rozsądku dołożył Michał „Michu” Jesionowski z popularnego kanału „Miłośnicy 4 kółek”. Na swoim kanale, zrzeszającym ponad 1,3 mln fanów motoryzacji, Ambasador Bezpieczeństwa apeluje o rozsądek podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych, wyjaśnia czym jest #ŻółtaNaklejkaPLK i jak z niej skorzystać. Jego apel: „Nie bądź częścią statystyk, włącz szlaban na ryzyko!” dotarł już do ponad 160 tyś. odbiorców.

„Czy Amelka zda egzamin na kartę rowerową?”

W pierwszy wakacyjny weekend do grona Ambasadorek Bezpieczeństwa kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” dołączyły Amelka, Hania i ich mama z kanału Zabawkowicz, skierowanego do najmłodszych i ich rodziców. W odcinku poświęconym bezpieczeństwu na przejazdach kolejowo-drogowych dziewczynki ostrzegają przed skutkami ignorowania przepisów ruchu drogowego podczas wycieczek rowerowych. Pokazują, na co należy zwrócić uwagę, przekraczając tory kolejowe nie tylko rowerem. Przestrzegają też przed przekraczaniem torów w miejscach tzw. „dzikich przejść”. W ciągu 4 dni od publikacji materiał wideo osiągnął blisko 180 tys. wyświetleń.

O zasadności i korzyściach płynących ze współpracy z influencerami w ramach kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” w promowaniu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych świadczą tysiące pozytywnych komentarzy – m.in.:

  • „10 minut (materiału wideo przyp. red.), a nauczyłem się więcej niż w szkole przez parę lat”
  • „Świetna współpraca, Emce!  Gratulacje dla PLK za nawiązanie jej z najbardziej kompetentną do tego osobą na YT. :) Jestem maszynistą i bardzo się cieszę, że powstają takie materiały.”
  • „Super odcinek. Dowiedziałem się czegoś nowego, a mianowicie tego że na rogatkach są te numery przejazdów (ŻółtaNaklejkaPLK przyp. red.)
  • „To powinien być obowiązkowy film dla każdego, poruszającego się po drogach publicznych! Super.”
  • „Taki film jest potrzebny... Więcej filmów takiego formatu... Odwaliliście kawał dobrej roboty. To nie prędkość zabija... To głupota...”
  • „Nie wiedziałem o takich naklejkach (ŻółtaNaklejkaPLK przyp. red.). Szczerze mówiąc to te 8 minut wniosło coś do mojego życia, YouTube bawi i uczy.”

Kampania społeczna „Bezpieczny przejazd” prowadzona jest od 16 lat. Tysiące akcji informacyjnych na przejazdach oraz prelekcji edukacyjnych przeprowadzonych w szkołach i przedszkolach, setki tysięcy wyedukowanych dzieci, setki eventów i symulacji zderzeń pociągu z samochodem, stałe i cykliczne kampanie medialne, warsztaty dla ośrodków szkolenia kierowców – to tylko niektóre działania mające na celu zasad bezpieczeństwa na terenach kolejowych.